Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of religion --- bezinningsteksten --- gebeden --- Christian spirituality --- Gebeden --- Meditaties --- Méditations --- Prières --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- #GGSB: Jongeren --- #gsdb10 --- C1 --- gebedenboek --- jeugd --- 245.8 --- Bezinning --- God --- 247.9 --- bezinning (ler) --- gebed (ler) --- Kerken en religie --- Gebeden - Meditaties --- Geloven : jongeren --- Gebeden : jongeren --- Bezinningsteksten --- Gebed --- Geestelijke lezing(rood) --- Jongeren
Choose an application
Meditatie brengt kinderen in contact met hun diepste, innerlijke kern en laat hen 'thuiskomen bij zichzelf'. Daardoor krijgen kinderen de kracht om verantwoordelijkheid te nemen over hun eigen leven. Bovendien zijn ze daardoor beter in staat om positieve keuzes te maken. Van kinderen wordt veel verwacht in onze maatschappij. Meditatie kan rust en energie brengen in hun leven of in uw klas.
Cognitive psychology --- kinderpsychologie --- Christian spirituality --- meditatie --- Meditatie ; kinderen --- Meditation for children --- Attention in children --- Meditatie --- Stilte --- Bezinning --- ontspanning --- 245.1 --- C1 --- geestelijke gezondheid (x) --- kinderen --- bezinning --- 158 --- Geloofsbeleving --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- 235.8 --- silte --- rust --- Kerken en religie --- Oosterse wijsbegeerte --- christendom - stichtelijke lectuur, gebeden, overdenkingen en meditaties --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Godsdienst --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Spiritualiteit --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Muziek --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Pedagogiek --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Dit boek bevat een beschrijving van vele soorten spelen en praktijkoefeningen die gebruikt kunnen worden in het sociaal agogisch werk. Communicatiespelen zijn bevorderlijk voor het waarnemings- en observatievermogen, de moed, het initiatief, de sensibiliteit, gevatheid, tolerantie en creativiteit van de spelers. Dezen doen nieuwe ervaringen op en leren zichzelf te ontdekken, empathie voor anderen te ontwikkelen en ideeën te vertalen naar concrete acties. Spelen zijn zeer nuttige instrumenten bij de hulpverlening aan mensen. In het eerste deel van dit boek zijn ruim 200 spelideeën opgenomen, per spel ongeveer een halve bladzijde lang. Het geeft per spel duidelijk aan wat de bedoeling van het spel is. In deel twee staan 160 in de praktijk geteste spelen en oefeningen die geschikt zijn voor het werken met groepen jongeren en volwassenen. Ze variëren van warming-up spelen tot spelen die bevorderlijk zijn voor de zintuiglijke waarneming; van spelen die de lichamelijke expressie en de taalvaardigheid stimuleren tot spelen waarbij het om samenwerken gaat of waarbij bewegingservaring wordt opgedaan, en van ontspanningsoefeningen tot meditatie, grenzen stellen e.d. Het is een zeer praktisch boek, dat goede diensten kan bewijzen in de praktijk van de sociale hulpverlening. Per spel zijn tevens de benodigde hulpmiddelen aangegeven
Agogiek --- Communicatiespelen. --- Methodiek. --- Primary groups --- communicatievaardigheden --- groepsactiviteiten --- orthopedagogiek --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- spelactiviteiten --- Agogie ; methodiek --- Communicatiespelen --- #KVHB:Agogiek --- 620 --- interactiespelen --- spelen --- spelpedagogiek --- 305.8 --- Bewegingsspelen --- Bezinning --- Communicatie --- Concentratie --- Contactspelen --- Gebarentaal --- Gevoelens --- Kennismaking --- Lichamelijke expressie --- Meditatie --- Mimiek --- Ontspanning --- Samenwerken --- Verbale expressie --- 796.1 --- Interactie --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Spelregels --- 364.04 --- Communicatietechnieken --- Maatschappelijk werk : methodiek --- communicatie --- maatschappelijk werk --- spel --- Sport en Spel --- Communicatie ; algemeen --- 007 --- 361.3 --- 379 --- Communicatieve vaardigheden --- Groepswerk --- Volwassenen --- Teamwerk --- Observeren --- Expressie --- Jeugd --- Volwassene --- Observatie --- Sociaal leren --- Jongere --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Werkvorm
Choose an application
Christian spirituality --- Didactics of religion --- C1 --- bezinningsliteratuur --- geloofsleven --- spiritualiteit --- 2 geloof --- Christendom --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: gezin --- gezinnen --- huwelijk --- 245.7 --- Eucharistie --- Geloofsleven --- Gezin (Ouders) --- Katholicisme --- Kerkelijke feesten --- Sacramenten --- 173 --- 245.8 --- Gezinssociologie --- Religie (godsdienst) --- bezinning --- geloof --- katholicisme --- gezinsethiek --- Kerken en religie --- Persoonlijk geloofsleven --- stichtende lectuur --- Family --- Religious aspects --- Catholic Church --- Christelijke godsdienst --- Christelijke spiritualiteit --- Didactiek van de godsdienst --- christelijke zingeving --- christelijke ethiek --- Christian religion --- Rooms-katholieke Kerk --- Gezinnen --- Gebeden --- gsdb10. --- spiritualiteit. --- Nouwen, Henri (1932-1996). --- Kerken en religie. --- Rooms-Katholieke Kerk --- Gezin --- Gebed --- Sacrament --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Ouderenzorg --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Pastoraal --- gezin
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|